مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان اظهار کرد : اوقاف و امور خیریه به عنوان متولی امور موقوفات، اقدامات مختلفی را در راستای حفظ و نگهداری آنها انجام می‌دهد.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، حجت‌الاسلام علی باقری با اشاره به اینکه از جمله مهم‌ترین وظایف اوقاف، اجرای صحیح و امینانه و بهره‌برداری بهینه از موقوفات است، تصریح کرد: مدیریت صحیح و دقیق موقوفات بر اساس موازین شرعی و حقوقی از دیگر وظایف محوله به سازمان اوقاف است.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه سنت حسنه وقف و اجرای آن در جامعه اسلامی از افتخارات بزرگ اسلام است، بیان کرد: انجام عمل وقف یکی از موضوعات تاثیرگذار در جبران نیازهای مادی و معنوی جامعه است.
 
این مسئول با اشاره به اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، وضعیت موقوفات در سطح قابل قبولی قرار گرفته است، افزود: عوامل موثری در این زمینه موثر هستند که از جمله آن اطلاع‌رسانی در خصوص موقوفات است.
 
باقری با اشاره به اینکه در همین زمینه اوقاف و امور خیریه نیز اقدامات لازم به منظور احیای موقوفات و بهره‌برداری از آنها را انجام داده است، اضافه کرد: خوشبختانه طی سال‌های اخیر به تعداد موقوفات استان هم از نظر تعداد و هم از نظر ارزش ریالی افزوده شده است.
 
وی با اشاره به اینکه هر یک از خیرین بر اساس نیاتی که دارند، عمل وقف را انجام می‌دهند، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 2 هزار و 500 موقوفه در استان زنجان وجود دارد.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه اغلب موقوفات در مرکز استان متمرکز است، تصریح کرد: همچنین از نظر ارزش ریالی نیز بیشترین موقوفات در خدابنده است.
 
این مسئول با بیان اینکه بیش از 900 مورد از موقوفات استان زنجان منفعتی است، افزود: به منظور بهره‌وری بیشتر از این تعداد موقوفه اقدامات قابل توجهی در استان صورت گرفته است.
 
وی با اشاره به اعتمادسازی صورت گرفته در بحث موقوفات، اظهار کرد: در حال حاضر 2 هزار نیت در بحث موقوفات وجود دارد که اداره کل اوقاف نیز بر اساس همین نیات اقدام به هزینه‌کرد می‌کند.
 
باقری همچنین با اشاره به اینکه در حال حاضر پیکر 126 امامزاده در استان زنجان مدفون است، اضافه کرد: به منظور بازسازی، ساخت و توسعه آستان امامزادگان و بقاع متبرکه با مشارکت خیرین اقدامات قابل توجهی در استان انجام شده است.
/2759/